Sunday, February 1, 2009

CINTA bagi diriku...

Mm..definisi CINTA ni leh di beri mcm2 perkataan..aku pun kadang2 keliru mana satu yg boleh aku percayai pasal CINTA ni..tiap pasangan yg aku kenal, mcm2 respon yang dorg akan bagi..kalau yang tgh masyuk b'cinta tue mmg la bagi jawapan yang baik punyaa...tapi cuba tang couple yg tgh konflik mcm kapal nk karam tue..dah terbalik plak respon yang dorg bagi kan..tue la skrg nie yg buat aku jadi keliru..ape yang dimaksudkan dgn CINTA ni?
cume yang pasati bagi aku apa itu CINTA ialah.....

CINTA..amat mahal takrifnya,
CINTA tertulis pada perkataan
tapi gagal di lihat pada zahirnya..
kerana CINTA adalah TANGGUNGJAWAB dimana wujudnya KESETIAAN & KEJUJURAN
didalamnya ingat pada yang SATU,
JUJUR pada yang setia
SETIA pada yang kasih
KASIH pada yang merindui
RINDU pada yang menyayangimu..

CINTA tak kan dapat kalau tidak sesiapa yang memberi tapi mencari biarlah pada yang sudi bukan pada yang simpati..memberi biarlah pada yang baik hati tapi bukan pada yang tidak berhati budi..

wassalam...

urmm...itulah CINTA bagi diriku..ape yg aku faham tentang CINTA ..so,buat kawan2 ku yg sedang mencari cinta..carilah cinta yang sejati untuk selama-lamanye tapi bukan hanya untuk seketika..kalau didalami erti CINTA...nescaya CINTA itu bakal jadi CINTA yang paling TERUNGGUL dalam hidup kita.

0 comments: