Wednesday, March 11, 2009

SEPI SEKEPING HATI

Dingin malam seakan mengigit hati
Nan sepi tersisih dipinggir derita
Tanpa berteman, tanpa kemanisan
Sendirian..
Di temani dian malam yang kian
Kelam cahayanya

Sepi sekeping hati ini
Ingin sekali ku khabarkan padamu
Yang hadir tiap detik hanya kelukaan
Mungkinkah ada pengertian anatara kita?
Kau pernah terluka dan aku jua
Sama-sama merasa pedihnya

Aku menaggis kerana dia
Kehadiranmu
Membawa khabar gembira yang dulu hilang
Niatmu nan suci itu tak ingin ku pinggirkan
Namun menganyam angan dengan
Mu bagai satu mimpi

Bagaimana dapatku nyatakan
Diri ini tidak seindah bidadari
Impianmu
Terasa sedihnya menyulam kasih itu
Namun aku rela walaupun secebis
Ruang hatimu kau simpan untukku

Kelam malam kian menyedarkan aku
Tak usah leka, yakinilah aku
Hati ini kan ku simpan sudah untukmu
Andai kau sudi disampingku
Dan selalu setia hanya untukmu..

0 comments: