Wednesday, May 18, 2011

From F.R.I.E.N.D to L.O.V.E

# sambungan dri "The Story begins.."

well..bila dh kerap call, boleh kata tiap2 malam jugak la si dia call..kalau xguna public phone,si dia akan tetap call menggunakan fon rumah..mmm...time tu masih tak tau lagi perasaan apakah yang ade saat itu..bile tiap kali die call je hati pasti berbunga riang..hahha...kelakar kan. nak kata cinta monyet..hurmm...xkan kot..biar je la...yang penting kite happy!!

Detik berganti saat, saat berganti minit, minit berganti jam, jam berganti hari.....sehingga la berganti bulan..sampai saja tarikh 04 december 2003..officially kami pn couple..tapi masa tu masih lagi belum berjumpa..hanya communicate through fon sahaja...nk buat cmne kn..time tu masih bersekolah..nk dating cam takut..hahhaa...anak yang baik memang begitu..kihkihkih..sampai la xsilap saya awal bulan februari kot...nak sangat jumpa die..so cakap dgn abah n ibu nk kluar g temankn kawan beli buku...hahhaa..(tipu sunat je) (^____^) alhamdulillah,alasan itu pun di terima oleh parents tersyg...* maafkan saya abah.....hati ini mendesak mahu bertamu yg tersayang...

@ SOGO, KL, Sabtu (tarikh terlupa la..adess!!) - first date seperti yang di janjikan kami pun berjumpa...tp yg lawak nye..si dia datang sorang2 (gile gamble habis ni) tp saya dtg dengan rombongan cik kiah..haha...ade la dlm 8org camtu..tp die sorang je...gua salute same lu la bro~...haha...
Hati pun dup dap..dup dap...time tu ALLAH je tahu camne degupan jantung ni berdegup kencang...kaki menggigil xingat punya...mane tidak nya, itu la kali pertama nak dating...lagi2 bile die minta nk hold hands...*suke tp malu*...haha...seriously,time tu kwn ntah ke mana...happy xingat..tp nasib baik la kwan2 ku sume open minded..xkisah punya la..ngeee~
Dari sogo, kami move to campbell plak...time tu tmpat2 tu msih leh kata tmpat hotz lg la..hehe..tu la first time pegang tgn dgn lelaki masa nk melintas jalan..g campbell time tu sbb nk temankn die beli CD..tak ingat la CD ape tp genre muzik nye..pergghh..mmg leh memekak kn telinga n best kalau layan bile tgh tension..haha..ape2 pn aku layan jugak! Masih teringat kata2 die masa dlm campbell tu..."saya xnak lepaskn hug saya dgn awak...kalau saya lepaskn,saya takut awak terus terlepas"..ooppss...tersentuh hati jap..bkn xpernah dgr lelaki berkata2 manis mcm tu...dh selalu n dah naik hafal ayat2 manis tu...(0_o).
Selesai je kat campbell, kami move to KLCC..masa ni,kwn2 ku dh buat hal masing2 dh..hehe..kat KLCC, mcm couple lain gak..g duduk2 kat taman2 tu..borak2 smpai la terjumpa kawan2 die..die pun borak2 dgn kwn2 die last2 kitorg ramai2 g melepak kat kedai mamak kat bukit bintang...berjalan kaki dr KLCC ke BB..hahha..heaven gile time tu..ingat lagi, ade hati die nk dukung aku sbb serius xlarat gile nk jalan time tu dah..konon nak bermanja la kan..hahahha...habis je makan, minum, borak n gelak2...kitorg patah balik g KLCC...heaven kan??kihkihkih...so dri KLCC la kami berpisah dgn kwn2 die...g plak sogo utk jumpa kwn2 aku plak..dah time nk balik..well,anak yang baik kn..mane bleh balik malam2..haha..ape2 pn mmg happy sgt dpt jumpa die walaupun sekejap..

Sangat tersentuh sbb die adalah CINTA PERTAMA saya..segala2nya die ada lah yang pertama..dia yg dapat buka hati saya utk kali pertamanya jatuh cinta,dia la orang pertama yang pegang tangan saya...dia la yg pertama buat selamanya..

InsyaALLAH...

Ini lah kenangan kali pertama berjumpa dgn si dia yang tersayang....

0 comments: